mandag 30. april 2012

Bever

Etter besøket mitt med beverfamilien i høst følte jeg det var på tide med et nytt besøk. Ettersom det var meldt fint vær på søndag så tok jeg med soveposen og overnattet. Beveren var aktiv hele natten og forsvant tidlig (før 0700) inn i hiet sitt så det ble dårlig fotolys, men det var morro læll. 

Trykk på bildet for større visning

Morgensola. Vannet var fortsatt nesten helt dekt med is.

Familien må fetes opp. 

En tur på isen. 


Det spises bark og gress i mengder.

Pelsen må vedlikeholdes.

5 kommentarer:

  1. Koslige beverbilder:) Et flott dyr.

    :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder du tar!! Artig å oppdage nye blogger, og spesielt noen fra nærområdet:)
    Tusen takk for fin kommentar på bloggen min!

    Ha ei flott uke:))

    SvarSlett
  3. For noen fantastiske bilder, Dagfinn! Jeg er ikke reint lite imponert, skal du vite. Jøye meg! Håper alt er bra med deg :-) Klem

    SvarSlett
  4. flotte bilder! men sikker på at det ikke er Bisam?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar