mandag 14. mai 2012

Visit Voss

En tur til Voss måtte til når minstebroren til min Samboer skulle konfirmeres, men det ble likevel en tur ut tidlig en morgen. Det var meldt fint vær og ble anbefalt å lete etter fugler ved et elveutløp og jammen ble det ikke noen nye (og gamle) arter på brikken denne gangen. Noen av bildene vises her.

Voss har mye flott natur som det er verdt å se nærmere på, gjerne tidlig om morgenen. 

Trykk på bildet for større visning.

Blåmeis (Parus caeruleus) med bytte.

Kjøttmeis  (Parus major)

Rødstilken (Tringa totanus) med flotte bein.

Strandsnipe (Actitis hypoleucos)

Steinskvett (Oenanthe oenanthe)

Låvesvalens (Hirundo rustica) morgenstrekk.

Taksvale (Delichon urbicum)

Svarthvit Fluesnapper (Ficedula hypoleuca)

10 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte bilder! Bilde 6, av svalen....: LIKER! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! =) Var heldig med de svalene som satt der. få sekunder etter forsvant de og kom ikke tilbake

      Slett
  2. Kjempefine bilder!! Etter å ha prøvd å tatt bilde av disse småfuglene, uten å lykkes ( de flyr jo så fort bort..), så blir jeg så imponert over alle som klarer å få slike flotte bilder! Bra jobba!! :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! =) nei, det er ikke enkelt. Trenger ojektiv med god rekkevidde og rask lukkertid =)

      Slett
  3. John Steinar Skomsø14. mai 2012 kl. 22:27

    Eg er stadig veldig imponert av bilda dine. Og no nærmar det seg ei skikkeleg flott samling!

    SvarSlett
  4. Flott utvalg av våre mindre fugler. Svalene er ikke enkle å feste på brikken; jeg prøvde meg på dem ifjor da vi har både låvesvale og taksvale på feriestedet. Skal gjøre nye forsøk i år og håper på bedre bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! =) Nei, de er ikke lett å få has på. Har bilder av sandsvale også, men de var så kjappe inn og ut av sandhulene sine, så det ble vanskelig. Hadde litt flaks med de to andre der som satt stille et par sekunder!

      Slett
  5. Det var en fin morgon du fick uppleva med så fina möten !

    SvarSlett
  6. Flott morgentur du har hatt! Koselige fuglebilder. Rødstilken har vi hekkende på myrene rundt hytta, men har bare ett bilde av den.
    Ja, sandsvalene er ikke lette å fotografere. Jeg har et sted i Trøndelag der det er en stor koloni, men foreløpig har jeg bare bilder av hulene,)De er en av de siste trekkfuglene som kommer til Norge, så jeg vet ikke om de har kommet her ennå. Så ingen på søndagen iallefall.

    :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar