onsdag 26. desember 2012

Oter og Steinkobbe


Jeg var ute en tur på Gossen og så etter sjøfugler da jeg så noe som beveget seg på en stein. Siden Steinkobber (Phoca vitulina, Harbour Seal) ikke er et uvanlig syn i disse trakter om vinteren så ble det til at jeg tok turen nedover fjøra for å se etter den. Jeg så også noe som beveget seg rundt denne steinen, som viste seg å være en Oter (Lutra lutra, Eurpean Otter).



Oteren fikk etterhvert fanget seg en fisk, en ulke, som var for stor til å spise i vannet, så den fant seg en liten stein. 


Etter måltidet skulle det slappes av litt og pelsen pusses.








3 kommentarer:

  1. Du for en opplevelse det måtte være!! På rett plass til rett tid.....og for noen flotte bilder du fikk!! Kjempebra!! :)

    Ønsker deg ei fortsatt fin julefeiring:)

    Hilsen fra Midsund:))

    SvarSlett
  2. fine bilder fra kysten, du var heldig som fikk bilder av oteren, skulle gjerne hatt den på brikka selv. likte best nr 4 og 5

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av steinkobbe og oter i samme bilde, det er nok ikke så vanlig! Nydelig det bildet av oteren med fangsten sin, likte alle sammen jeg.
    Mvh Lillian

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar